به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، در ابتدای این نشست سرپرست اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری این استان که دبیری جلسه را برعهده داشت ضمن تقدیر و تشکر از کلیه اعضاء ستاد به تشریح وظایف هر کدام از دستگاههای عضو با توجه به دستورالعمل اجرایی هیأت وزیران پرداخت.
«سیدمحسن رحمتی» درادامه صحبت های خود با تشریح چگونگی تصویب و تشکیل ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر یادآورشد: این ستاد بر اساس مصوبه هیات دولت تشکیل و درحال حاضر برای استانها دارای پنج کمیته تخصصی است که کمیته تبلیغات، اطلاع رسانی و آمار، کمیته نظارت بر تاسیسات گردشگری و رسیدگی به شکایات، کمیته هماهنگی بین دستگاه های عضو، کمیته فرهنگ سازی و برنامه ریزی سفر و کمیته پشتیبانی و مالی پنج کمیته تخصصی این ستاد دراستان هستند.
دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر استان مرکزی خاطر نشان کرد: اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر دراستان مرکزی متشکل از استانداری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دانشگاه علوم پزشکی، ،آموزش و پرورش، دادگستری ، تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی ، جمعیت هلال احمر، صدا وسیما وراه وشهرسازی با شرح وظایف مشخص در چارچوب قوانین مربوط تشکیل شده است وبیش از30 دستگاه اجرایی خدمات رسان به مسافرین نوروزی دیگر هم در این ستاد فعالیت خواهند داشت.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان مرکزی اظهارکرد: ستاد هماهنگی خدمات سفر نیز در شهرستانها با مسوولیت فرمانداران و عضویت مدیران دستگاه های اجرای شهرستان تشکیل می شود.
رحمتی بیان کرد :با اشاره به اهمیت هماهنگی و برنامه ریزی بین اعضاء ستاد اقداماتی جهت اجرای مناسب برنامه های متناسب با این ایام صورت گرفته است.
وی افزود: برنامه ریزی، ساماندهی، هماهنگی و بهره گیری از توان و امکانات سازمان ها و نهادهای عضو ستاد بویژه در ایام تعطیلات، ترویج فرهنگ سفر و برنامه ریزی برای توزیع سفر به مناطق کمتر شناخته شده و مقاصد جدید گردشگری از جمله وظایف تعریف شده برای این ستاد است.
وی در ادامه از آمادگی لازم برای میزبانی شایسته از میهمانان نوروزی و تأمین نیازمندی های مرتبط با امر سفر و مسافرین در حوزه های نظم و امنیت، بهداشت و درمان، امداد و نجات، تأمین مایحتاج ضروری، راهنمای مسافران، حمل و نقل و نظارت برخدمات(قیمت و کیفیت)، تأمین مراکز اقامتی غیررسمی ازجمله مدارس و مراکز اقامت اضطراری برای مواقع مورد نیاز و تمهید برنامه های فرهنگی، هنری و مراکز تفریحی گردشگری خبر داد.
معاون عمرانی استانداری ونائب رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر استان مرکزی در این نشست با اشاره به نقش دستگاه های اجرایی در خدمات رساندن به مسافران نوروزی در این ایام اظهارکرد:با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته درحوزه خدمات نوروزی مقررگردیده که استانداری نظارت کامل بر عملکرد تمامی دستگاه های اجرایی در قسمت های مختلف استان داشته باشد.
مهدی زندوکیلی افزود: این نظارت در ایام تعطیلات نوروزی و به صورت دقیق برکار خدمات رسانی دستگاه های اجرایی برای مسافران و ارزیابی کامل هریک از این دستگاه ها پس از ایام نوروز است.
معاون عمرانی استانداری ونائب رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر استان مرکزی تصریح کرد:دستگاه هایی که در این ایام خدمات خود را به طور صحیح به مسافران عرضه می کنند، از آنها تقدیر و با دستگاه های خاطی نیز به شدت و قاطعیت برخورد می شود.
زندوکیلی افزود: پاکیزگی مناطق شهری و روستایی، فضا سازی های شاد متناسب با شئونات اسلامی دراماکن گردشگری و تفریحی بویژه درمحوطه شهرهای تاریخی استان، پیش بینی مدارس مورد نیاز طرح اسکان مسافران و محل های اقامتی مناسب و آماده باش مراکز درمانی، بانک ها و دستگاه های خدمات رسان برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی ضروری است.
وی با اشاره به اهمیت ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی گفت: باید بابرنامه ریزی و همکاری متقابل همه دستگاه ها و با هم فکری جامع با ارائه طرح های نوین و بدیع زمینه حضور بیشتر گردشگران در استان را فراهم آورده و بتوانیم میزبانی خوبی از مسافران نوروزی داشته باشیم.
در این جلسه هم چنین تعدادی از مدیران دستگاه های مختلف عضو ستاد هماهنگی خدمات سفر استان به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود و نیز تشریح برنامه های دستگاه های متبوع خود درخصوص سفرهای نوروزی و همکاری با ستاد هماهنگی خدمات سفر پرداختند.
/108
انتهای پیام/